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鳥取大学工学部附属

先進機械電子システム研究センター

Advanced Mechanical and Electronic System Research Center, Faculty of Engineering, Tottori University

機械・ロボティクス部門

准教授・西遼佑
Keywords : 1次元自動車交通流,渋滞吸収運転,交通流の安定性,追従モデル,自動車の隊列走行,自己駆動粒子系の数理モデル化
2024-02-26
指導学生がInternational Workshop on Advanced Experimental Mechanics for Students and Young Researchers 2023 (IWAEM’23)にてAward to Outstanding Oral Presentation by Students and Young Researchersを受賞しました。
2023-12-07
論文「 Bending fatigue strength and impact strength of case-carburized gears subjected to case-depth modification by additional heat treatments」が Journal of Mechanical Science and Technology に掲載されました。
2023-11-24
International Workshop on Advanced Experimental Mechanics for Students and Young Researchers 2023 (IWAEM’23)にて「Effect of Heat Treatment Conditions on Torsional Properties of SKD61 Friction Welded Joints」の発表を行いました。
2023-09-15
論文「Influence of self-disassembly of bridges on collective flow characteristics of swarm robots in a single-lane and periodic system with a gap」がPhysica Aに掲載されました。
2023-03-10
ICMDT2023にて「Bending fatigue strength and impact strength of case-carburized gears subjected to case-depth modification by additional heat treatments」の発表を行いました。
2022-08-15
論文「System-size dependence of a jam-absorption driving strategy to remove traffic jam caused by a sag under the presence of traffic instability」がPhysica Aに掲載されました。
2022-03-10
指導学生が日本機械学会中国四国支部第60期総会・講演会にて若手優秀講演フェロー賞を受賞しました。
2020-03-15
論文「Theoretical conditions for restricting secondary jams in jam-absorption driving scenarios」がPhysica Aに掲載されました。
2019-12-18
論文「Bending fatigue strength of case-carburized helical gears with large helix angles up to 40 degrees」がJournal of Mechanical Science and Technologyに掲載されました。
2019-04-25
ICMDT2019にて「Influence of meshing positions and case-carburizing of gear side surfaces on bending fatigue strength of case-carburized helical gears with large helix angles」の発表を行いました。
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